تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

فرض کنیم:::

مقرر گردیده است جهت توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور (مشتمل بر مناطق هم جوار مرزهای زمینی و رودخانه های مرزی و سواحل و مرزهای دریایی) و بهبود سطح رفاه و آسایش هموطنان گرامی زیرساخت های لازم ارتقاء یابند. با عنایت به سلسله مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه (معرفی برخی منابع در انتهای بخش)، انجام مطالعات برنامه ریزی و توسعه پایدار، تامین اامات و پیش نیازهای رشد و توسعه، گسترش زیرساخت های ملی توسعه پایدار (بصورت متوازن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، و زیست محیطی)، بهبود فضای کسب و کار، و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال با اجرای پروژه های بزرگ و طرح های عظیم زیربنایی و زیرساختی و مهندسی مجدد و هوشمند سازی فرآیندها در سه گروه متصور است.

 

گروه اول: ارتقاء زیرساخت های امنیتی و انتظامی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

1-1- احداث پاسگاه های هوشمند مرزی و ساحلی

2-1- احداث کلانتری های هوشمند و پاسگاه های مدرن انتظامی

3-1- ایجاد و استقرار سامانه یکپارچه امنیت هوشمند مناطق مرزی و ساحلی

4-1- احداث دیوار هوشمند مرزی و فنس مجازی ملی (مرزبانی و دریابانی هوشمند)

5-1- توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل و تدارکات پلیس انتظامی، مرزبانی و گارد ساحلی

 

گروه دوم: ارتقاء زیرساخت های توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور و بهبود فضای کسب و کار

 در این بخش انجام مطالعات برنامه ریزی و توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور و بدنبال آن توسعه شبکه ها و تاسیسات زیربنایی ملی این مناطق مفروض بوده، برنامه ریزی و اجرای طرحهای عظیم زیرساختی و زیربنایی بمانند: گسترش شبکه های حمل و نقل هوشمند چند وجهی و فرا مدی (جاده ای و ریلی و هوایی و دریایی) - تامین آب مورد نیاز بخش های شرب و بهداشت، کشاورزی ، صنعت و خدمات با نمک زدایی و انتقال آب از دریا - گسترش نیروگاه ها و زیرساخت های تبدیل انرژی - توسعه شبکه های سراسری انتقال حامل های انرژی - گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات - گسترش زیرساخت های هوشمند یکپارچه سازی و بهبود مستمر فرآیندها - توسعه زیرساخت های دولت هوشمند و شفافیت اطلاعاتی - توسعه زیرساخت های محیط زیست هوشمند - توسعه بسترهای ارائه خدمات برتر - توسعه زیرساخت های شهری و روستایی - گسترش فضاهای آموزشی، پژوهشی، توسعه فناوری و مهارت آموزی - گسترش اماکن بهداشتی و درمانی - توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی - توسعه اماکن فرهنگی، مذهبی - گسترش فضاهای سبز عمومی و اماکن رفاهی - گسترش مراکز تجاری و خدماتی - گسترش زیرساخت های گردشگری و پذیرایی - توسعه زیربناهای تجارت و بازرگانی - گسترش زیرساخت های کشاورزی نوین - توسعه زیرساخت های مدرن تولید گوشت و لبنیات - توسعه صید و صیادی و پرورش آبزیان - و گسترش زیرساخت های صنعتی و تجهیز معادن بهمراه اقدامات لازم جهت بهبود محیط کسب و کار مبنای تخمین هزینه قرار می گیرد.

1-2- انجام مطالعات برنامه ریزی و توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور

2-2- توسعه نظام خدمات فنی مهندسی و مشاوره، تدارکات و پشتیبانی، و پیمانکاری و ساخت

3-2- گسترش شبکه ها و تاسیسات زیربنایی ملی در مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          

1-3-2- توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و احداث رینگ بزرگراهی مرزی و ساحلی کشور

          

2-3-2- توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و احداث رینگ راه آهن مرزی و ساحلی کشور

          

3-3-2- تامین ناوگان قطارهای مسافری و باری و توسعه و نوسازی تاسیسات و تجهیزات حمل و نقل ریلی کشور

          

4-3-2- توسعه فرودگاه های مسافری و باری و گسترش زیرساخت های حمل و نقل هوایی کشور

          

5-3-2- تامین ناوگان هواپیماهای مسافری و باری و تاسیسات و تجهیزات حمل و نقل هوایی کشور

          

6-3-2- توسعه بنادر مسافری و گسترش زیرساخت های گردشگری دریایی کشور

          

7-3-2- توسعه و نوسازی شناورهای مسافری و تامین کشتی های مدرن مسافرت دریایی و گردشگری کشور

          

8-3-2- ساخت و تجهیز بنادر هوشمند تجاری (بنادر بزرگ تجاری "مگا پورت"، متوسط و کوچک) کشور

          

9-3-2- توسعه تاسیسات نمک زادیی و شیرین سازی آب دریا و شبکه سراسری انتقال آب کشور

          

10-3-2- توسعه نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر، نیروگاه های تولید پراکنده و شبکه انتقال انرژی هوشمند کشور

          

11-3-2- توسعه تاسیسات و شبکه سراسری انتقال گاز طبیعی کشور

          

12-3-2- توسعه تاسیسات و شبکه های سراسری انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی کشور

          

13-3-2- توسعه تاسیسات و شبکه های ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور

          

14-3-2- توسعه جنگل کاری و بیابان زدایی و بهبود محیط زیست کشور

4-2- گسترش زیرساخت های شهری و روستایی مناطق مرزی و ساحلی کشور - مشتمل بر:

          

1-4-2- توسعه و بهسازی شبکه های کنترل و هدایت سیلاب و بازچرخانی آبهای سطحی

          

2-4-2- توسعه احداث تونل های مشترک تاسیسات شهری و روستایی

          

3-4-2- توسعه شبکه های حمل و نقل و جابجایی هوشمند ترکیبی (چند وجهی و فرامدی)

          

4-4-2- توسعه و نوسازی شبکه های دوگانه توزیع آب شرب و توزیع آب غیر شرب شهری و روستایی

          

5-4-2- توسعه و نوسازی شبکه های توزیع برق شهری و روستایی

          

6-4-2- توسعه و نوسازی شبکه های توزیع گاز طبیعی شهری و روستایی

          

7-4-2- توسعه و نوسازی شبکه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب و پساب شهری و روستایی (بازچرخانی آب)

          

8-4-2- توسعه و نوسازی شبکه های یکپارچه ICT و سامانه های هوشمند شهری و روستایی

          

9-4-2- توسعه و نوسازی پارک ها و فضاهای سبز عمومی و شبکه های هوشمند آبیاری شهری و روستایی

          

10-4-2- توسعه و نوسازی تاسیسات و تجهیزات و مبلمان عمومی شهری و روستایی

          

11-4-2- توسعه و نوسازی ساختمان ها و اماکن خدمات عمومی شهری و روستایی

          

12-4-2- توسعه و نوسازی ناوگان وسائل نقلیه خدمات عمومی و امداد و نجات شهری و روستایی

5-2- رشد و توسعه مناطق مرزی و ساحلی و ارتقاء سطح اشتغال، درآمد و رفاه عمومی  - مشتمل بر:

          

1-5-2- توسعه پایانه های مرزی کشور و هاب های صادراتی عام و تخصصی

          

2-5-2- توسعه بازارچه های مرزی کشور

          

3-5-2- احداث مراکز لجستیک مرزی و دهکده ها و پارک ها و شهرهای لجستیک ساحلی کشور

          

4-5-2- توسعه زیرساخت های کشاورزی نوین (زراعت و باغبانی هوشمند)

          

5-5-2- توسعه زیرساخت های مدرن تولید گوشت و لبنیات

          

6-5-2- توسعه بنادر صیادی و زیرساخت های شیلات

          

7-5-2- توسعه و نوسازی شناورهای صیادی و تامین کشتی های صید صنعتی

          

8-5-2- توسعه زیرساخت های نوین پرورش آبزیان

          

9-5-2- توسعه صنایع و کارگاه های تولیدی

          

10-5-2- توسعه و تجهیز معادن

          

11-5-2- توسعه پایانه های مسافری مرزی و زیرساخت های گردشگری

          

12-5-2- توسعه اماکن اقامتی و پذیرایی

          

13-5-2- توسعه اماکن خدماتی، رفاهی بین راهی و گسترش تاسیسات جاده ای

          

14-5-2- توسعه پلاژهای ساحلی و گسترش زیرساخت های تفریحات آبی

 

گروه سوم: ارتقاء زیرساخت های دفاعی مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا


 

ادامه.

گروه دوم: ارتقاء زیرساخت های توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی کشور و بهبود فضای کسب و کار

3-2- گسترش شبکه ها و تاسیسات زیربنایی ملی در مناطق مرزی و ساحلی کشور

 

8-3-2- ساخت و تجهیز بنادر هوشمند تجاری (بندرهای بزرگ "مگا پورت"، متوسط و کوچک تجاری)

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بنادر هوشمند تجاری در کشور

 

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

حمل و نقل دریایی به دلیل ماهیت بین المللی در حال حاضر بیش از 90%  جابجایی تجارت جهانی را در برگرفته است و سایر شیوه های حمل و نقل از جمله جاده ای، ریلی و هوایی تنها سهمی 10 درصدی از دنیای حمل و نقل دارند.(سازمان بنادر و دریانوردی)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله ها و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

سالانه بیش از 8.4 میلیارد تن انواع کالا از طریق دریا و توسط خطوط کشتی رانی حمل می شوند و این میزان نسبت به سه دهه گذشته نزدیک به 5.5 برابر شده است. این آمار حاکی از افزایش فزاینده تجارت جهانی کالا و نقش حمل و نقل دریایی در آن است که در این میان، بنادر نقش کلیدی ایفا می کنند. 

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

در کشور ما حدود 90% از صادرات و واردات کالا از بنادر و اسکله های بازرگانی و پایانه های دریایی کشور صورت می گیرد؛ به عبارتی دیگر بنادر جمهوری اسلامی ایران دروازه های اصلی ورود و خروج کالا هستند. (سازمان بنادر و دریانوردی)

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بنادر هوشمند تجاری بزرگ (مگا پورت) و متوسط و کوچک تجاری
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

بنادر کارا و فعال، علاوه بر تنوع در صادرات و خروج از اقتصاد تک محصولی، نقش ارزشمندی در کاهش بهای تمام شده کالاها دارند و با توجه به گستردگی سواحل دریایی کشور، این زیرساخت ها می توانند جریان سرمایه گذاری را به دورن فضای ملی هدایت کنند.(سازمان بنادر و دریانوردی)

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

با عنایت به مجموعه موارد صدرالذکر، چنانچه هزینه واحد احداث بندرهای هوشمند تجاری با ساخت و تجهیز ترمینال های هوشمند بندری(شامل ترمینال کانتینری، ترمینال کالاهای عمومی، ترمینال کالاهای فله، ترمینال نفت خام، ترمینال فرآورده های نفت و گاز، ترمینال مایعات و مواد شیمیایی، ترمینال LNG/LPG، ترمینال رو رو، ترمینال غلات، ترمینال دام و احشام، و سایر ترمینال های تخلیه و بارگیری کالاهای ویژه) و احداث پست های اسکله و تاسیسات مدرن بندری بشرح جدول زیر مفروض باشد:

 

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

و توسعه و نوسازی و احداث 54 بندر مدرن تجاری شامل :

1- تعداد 4 بندر عظیم تجاری "مگا پورت" - با قابلیت پهلوگیری و تخلیه بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس پلاس VLCS , ULCS - در سواحل مکران - استان های

سیستان و بلوچستان و

هرمزگان (شهرستان های چابهار، کنارک، جاسک و سیریک)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

 

2- تعداد 5 بندر بزرگ تجاری "رده یک" - با قابلیت پهلوگیری و تخلیه بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس - در سواحل خلیج فارس - استانهای

هرمزگان،

بوشهر و

خوزستان (شهرستان های بندرعباس، میناب، بوشهر، ماهشهر و آبادان)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

 

3- تعداد 6 بندر بزرگ تجاری "رده دوم" - در سواحل خلیج فارس - استانهای

هرمزگان،

بوشهر و

خوزستان (شهرستان های بندر لنگه، قشم، کنگان، گناوه، خرمشهر و شادگان )

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

 

4- تعداد 8 بندر بزرگ تجاری "رده سوم" در سواحل خلیج فارس و دریای خزر - استانهای 

گیلان، 

مازندران، 

گلستان، 

بوشهر و 

هرمزگان (شهرستان های آستارا،رشت، تنکابن، ساری، ترکمن و عسلویه و جزایر خارک و هرمز)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

 

5- تعداد 9 بندر متوسط تجاری "رده چهار" در سواحل خلیج فارس - استانهای 

بوشهر، 

هرمزگان و

خوزستان (شهرستان های  دشتی، تنگستان، دیر، خمیر، پارسیان، هندیجان، دیلم، ابوموسی و سایر جزایر جنوبی کشور)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا
تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمند تخلیه بارگیری کالا

 

 

6- تعداد 5 بندر متوسط تجاری "رده پنج" در سواحل شمالی کشور -  استان های 

گیلان و 

مازندران (شهرستان های طوالش، بهشهر، لاهیجان، رودسر و لنگرود)

تخمین هزینه توسعه و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل دریایی و احداث بندرهای عظیم تجاری و اسکله های مدرن و ترمینال های هوشمن

<br></div> </div><div class=

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها